2011-01-05 | 21:56:02

JB Stockholm

Fick en fråga i vår frågestund om jag kunde berätta om min skola och linjen. Och eftersom jag inte har något annat för mig för tillfället så tänkte jag att jag kunde berätta lite :)

Jag går på John Bauergymnasiet som ligger i Liljeholmen. Där pluggar jag till frisör :) Jag är jätte nöjd med skolan och linjen. Även om jag hade fått chansen hade jag aldrig gjort ett annat val.

Skolan är hyffsat ny, och jäkligt fin för att vara en skola. Allt är "modernt" eller hur man ska säga, så det är inte äckliga tegelväggar överallt och allmänt smutsigt.. Och det är ju toppen :) Skolan ligger i ett våningshus och består av 4 våningar som tillhör JB.

Frisör linjen är perfekt om du känner att du gillar att vara kreativ, ta hand om andra och om du vill ha ett socialt arbete :) Något som är bra med linjen är att man har inte så mycke plugg. eller ja, vi får inga läxar och har nästan inga prov, vilket är SKIT bra :) Man har praktik i alla årskurser, och det blir mer för varje år. Det finns en salong i skolan som man arbetar i. Dockor och verktyg får man från skolan.. öhm.. ja de va nog det jag hade att skriva om JB :P

hoppas du blev nöjd med infon, skriv annars om det är något mer du vill veta :)



0 Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: